miercuri, 6 octombrie 2010

orasul

de cate ori ies si eu prin oras sa ma plimb si sa ma recreez imi dau seama de ce o fac tot mai rar. vad lucruri care ma sperie, care nu le inteleg. poate sunt cam conservator de fel , desi mereu incerc lucruri noi si experiente noi. de exemplu ieri am iesit putin prin oars sa caut un cadou. am pierdut cam 30-45 de minute dar mi sa parut enorm. intr-un magazin sa ma uit ca tot romanul. fiind singur ma uitam in drepta in stanga, vad o invazie de produse spcific chinezesti, zic asta e moda doar sunt o supr putere si vrem sa copiem, cand langa mine o mama vorbea la telefon cu copilul ei si i facea temele prin telefon. HELLO, copilului nu ii faci temele ii explici ce si cum si le face singur, temele sunt pentru copil nu pentru parinti. ok ma socat asta trec mai departe cumpar ceva tipic chinezesc. la casa alta supriza ma duc sa platesc si ma intreaba daca sa impacheteze cadou. logic zic eu da. ma pune sa aleg un tip de hartie o aleg , aia ia sulul de hartie pure cat avea nevoie dar vad ca scaneaza codul sulului. initial am zis e asta e ca sa bata ambalarea cand vad ca de fapt eu platisem tot sulul de hartie pt o bucatica de hartie. ca in vorba aia nu iei tot porcul pentru o bucata de carne, e eu am facut asta. in fine ies din magazin si vad un pustulica de vreo 5-6 ani. acolo vine socul si mai tare cand vad la el in ureche cercel. ma uit mai bine e baiat, are maxim 6 ani, cercelul e cu gaura. Doamne in ce lume traim????????? nu mai e nimic normal sau cum stiam si am fost educat sa fie normal. totul e haous. de acord ca cea mai mare ordine e haousul dar se referea la cu totul altceva. cum sa pui unui baietel de 6 ani cercel in ureche? sincer il primeste asa la gradinita? la scoala tot asa se va duce? peste vreo 20 de ani cand o sa fie un pierde vara sau stiu eu ce parinti o sa zica ca din cauza scoli a societati in care traim, dar nimeni nu se uita ce si cum face. pai ce viitor au copii cand parinti le fac temele ii pun cercei ii lasa cu parul lung ca asa e moda si sa nu se faca de ras. acum poate sunteti in moda dar vedeti peste vreo 20 de ani ce o sa regretati si o sa dati vina pe alti uitand ce ati facut voi. treziti-va cat aveti timp si educatii voi in primul rand si dupa aceea cereti scoli sa-i educe. la scoala nu mai au voie profesoriu sa-i educa ca vine un parinte si tipa ca rolul profesolului e sa-i preda si atat nu sa-i faca morala cum e imbracat si cum se poarta, iar daca nu invata sa dea spaga sa-l treaca oricum si evantul cu coronita sa fie parintele madru ce copilul destept are prostul dracului.

Un comentariu:

  1. Sincer nu inteleg ce legatura are educatia cu parul lung sau cercelul din ureche si fiului meu i-am lasat parul lung de cand s-a nascut,i-l duc la coafor sa-i dea forma si asta nu inseamna ca nu este un copil educat,inteligent si tot ce vrei.Si nu am facut asta ptr moda,ca nici nu stiu daca se poarta asa la baietei ci sincer dintotdeauna mi-am dorit un baietel cu plete si am decis sa-l tin asa pana cand va decide el ce vrea sa faca si acum daca il intreb daca vrea sa il tund imi raspunde ca nu si are doar 4 ani.
    Cu lectiile prin telefon nu sunt de acord,cat suntem de ocupati trebuie sa acordam copiilor timpul care li se cuvine,de aia si ajung unii sa dea spagi ptr ca au bani dar nu au timp de copii si cica asa rezolva problema,dar si scoala care se face acum in Roamania lasa de dorit,de accea gandul meu de a duce baiatul cat mai departe e din ce in ce mai prezent.

    RăspundețiȘtergere